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La caféine augmente l'endurance de 10%



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Caffeine Increases Performance in Cross-country Double-Poling Time Trial Exercise
Medicine & Science in Sports & Exercise: November 2013 - Volume 45 - Issue 11 - p 2175–2183 STADHEIM, HANS K

Caffeine (CAF) improves performance in both short- and long-duration running and cycling where performance relies on power output and endurance capacity of leg muscles. No studies have so far tested the effects of CAF while using the double-poling (DP) technique in cross-country skiing. When using the DP technique, arm muscles provide the speed-generating force and therefore play an important role in performance outcome. The metabolism of arm muscles differs from that of leg muscles. Thus, results from studies on leg muscles and CAF may not be directly applicable to exercises while using the DP technique in cross-country skiing. The purpose of our study was therefore to investigate the effects of CAF on exercise performance in DP.

Method: Ten highly trained male cross-country skiers (V˙O2max running, 69.3 ± 1.0 mL·kg−1·min−1) performed a placebo (PLA) and CAF trial using a randomized, double-blind, crossover design. Performance was assessed by measuring the time to complete an 8-km cross-country DP performance test (C-PT). CAF (6 mg·kg−1) or PLA was ingested 75 min before the C-PT.

Results: CAF ingestion reduced the time to complete the 8-km C-PT from 34:26 ± 1:25 to 33:01 ± 1:24 min (P < 0.05). The subjects maintained higher speed and HR throughout the C-PT, and lactate was higher immediately after the C-PT with CAF exposure compared with PLA. Subjects reported lower RPE at submaximal intensities during CAF compared with PLA, although HR was similar.

Conclusion: CAF intake enhances endurance performance in an 8-km C-PT, where arm muscles limit performance. CAF ingestion allowed the participants to exercise with a higher HR and work intensity possibly by reducing perception of effort or facilitating motor unit recruitment.

Message 18 Oct 2013 17:40

Messages: 3734
Localisation: Athus
Traduction de l’étude : :wink:

La caféine augmente la performance sportive lors d’une épreuve de cross-country.
Medicine & Science in Sports & Exercise : Novembre 2013 - Volume 45 - Numéro 11 - p 2175-2183 Stadheim , HANS K

La caféine (CAF) améliore les performances sportives au niveau de la puissance et de la capacité d’endurances des muscles des jambes en vélo, sur le long et le court terme. Aucune étude jusqu’à maintenant, n’a évaluée les effets de la caféine en utilisant une technique de double polarisation (DP) en ski de fond. Lors de l’utilisation de la technique de DP, les muscles des bras donnent la force génératrice de vitesse et donc, ceux-ci jouent un rôle important dans les performances. Le métabolisme des muscles des bras diffère par rapport à celui des muscles des jambes. Ainsi, les précédents résultats des études sur l’effet de la caféine sur les muscles des jambes ne peuvent pas être directement applicables aux exercices de ski fond tout en utilisant la technique de DP. Le but de notre étude était donc d’étudier les effets de la caféine sur la performance physique, avec DP

Méthodes : dix hommes skieurs de cross-country de haut niveau ( V ˙ O2max fonctionnement , 69,3 ± 1,0 mL • kg-1 • min -1) ont effectué des exercices en utilisan une conception croisée et randomisé en double aveugle. Avec la présence de caféine et d’un placebo. La performance a été évalué en mesurant le temps pour effectuer 8 km en cross-country, avec la technique DP(C- PT) . La caféine (6 mg • kg -1) a été ingéré 75 minutes avant le début de l’épreuve. Même procédé pour le placebo.

Résultats: l’ingestion de la caféine réduit le temps pour effectuer une épreuve de 8 km C- PT à partir de 34:26 ± 1:25 à 33:01 ± 1:24 min (P <0,05). Les sujets ont maintenu une vitesse plus élevé tout au long de l’épreuve C –PT. Le niveau de lactate est plus élevé immédiatement après le début de C-PT, lors de la prise de caféine par rapport au placebo. Les sujets ont rapportés une intensité RPE submaximales inférieures avec CAF par rapport au placebo, bien HR soit resté similaire.


Conclusion : la consommation de CAF consommation améliore les performances d'endurance sur une épreuve de 8 km C -PT, où les muscles des bras limitent les performances sportives .L’ingestion de CAF a permis aux participants d'exercer une HR supérieur une intensité de travail supérieur en réduisant peut-être la perception de l’effort ou en facilitant la mobilisation des muscles.


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