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La caféine donne de la force pour la musculation

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La caféine donne de la force pour la musculation

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 27 Juil 2017 14:31

Caffeine ingestion acutely enhances muscular strength and power but not muscular endurance in resistance-trained men
Jozo Grgic European Journal of Sport Science Volume 17, 2017 - Issue 8

The goal of this randomized, double-blind, cross-over study was to assess the acute effects of caffeine ingestion on muscular strength and power, muscular endurance, rate of perceived exertion (RPE), and pain perception (PP) in resistance-trained men. Seventeen volunteers (mean ± SD: age = 26 ± 6 years, stature = 182 ± 9 cm, body mass = 84 ± 9 kg, resistance training experience = 7 ± 3 years) consumed placebo or 6 mg kg−1 of anhydrous caffeine 1 h before testing. Muscular power was assessed with seated medicine ball throw and vertical jump exercises, muscular strength with one-repetition maximum (1RM) barbell back squat and bench press exercises, and muscular endurance with repetitions of back squat and bench press exercises (load corresponding to 60% of 1RM) to momentary muscular failure. RPE and PP were assessed immediately after the completion of the back squat and bench press exercises. Compared to placebo, caffeine intake enhanced 1RM back squat performance (+2.8%; effect size [ES] = 0.19; p = .016), which was accompanied by a reduced RPE (+7%; ES = 0.53; p = .037), and seated medicine ball throw performance (+4.3%, ES = 0.32; p = .009). Improvements in 1RM bench press were not noted although there were significant (p = .029) decreases in PP related to this exercise when participants ingested caffeine.

The results point to an acute benefit of caffeine intake in enhancing lower-body strength, likely due to a decrease in RPE; upper-, but not lower-body power; and no effects on muscular endurance, in resistance-trained men. Individuals competing in events in which strength and power are important performance-related factors may consider taking 6 mg kg−1 of caffeine pre-training/competition for performance enhancement.
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Re: La caféine donne de la force pour la musculation

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 29 Juil 2017 20:37

Traduction de l’étude :wink:

L'ingestion de caféine améliore considérablement la force et la puissance musculaire, mais pas l'endurance musculaire chez les hommes entrainés en résistance
Jozo Grgic European Journal of Sport Science Volume 17, 2017 - Numéro 8

L'objectif de cette étude randomisée, en double aveugle et croisée était d'évaluer les effets aigus de l'ingestion de la caféine sur la force et la puissance musculaire, l'endurance musculaire, le taux d'effort perçu (RPE) et la perception de la douleur (PP) chez des Hommes. 17 bénévoles (moyenne ± SD: âge = 26 ± 6 ans, taille = 182 ± 9 cm, masse corporelle = 84 ± 9 kg, expérience de résistance = 7 ± 3 ans) consommé en placebo ou 6 mg kg-1 de caféine anhydre, 1 heure avant le test. La puissance musculaire a été évalué avec des exercices de balles assises et des exercices de sauts verticaux, la force musculaire avec des exercices de pression et de maintien de la tête (1RM), et l'endurance musculaire avec des répétitions de exercices de squat et de presses (charge correspondant à 60% De 1RM) à une insuffisance musculaire momentanée. Le RPE et le PP ont été évalués immédiatement après l'achèvement des exercices de squat et de presses . Par rapport au placebo, l'apport en caféine a amélioré la performance du squat arrière de 1RM (+ 2,8%, la taille de l'effet [ES] = 0,19; p = 0,016), ce qui s'est accompagné d'un RPE réduit (+ 7%; ES = 0,53; p = 0,037 ) Et les performances de lancer de balles en médecine assise (+ 4,3%, ES = 0,32; p = 0,009). Les améliorations apportées à la presse de 1RM n'ont pas été notées bien qu'il y ait eu des baisses importantes (p = .029) dans les PP liées à cet exercice lorsque les participants ont ingéré de la caféine.

Les résultats indiquent un bénéfice aigu de l'apport de caféine dans l'amélioration de la force du corps inférieur, probablement en raison d'une diminution du RPE; et de la puissance sur le haut du corps, mais pas sur la partie inférieure; Et aucun effet sur l'endurance musculaire, chez les hommes entrainés en résistance. Les individus qui participent à des événements dans lesquels la force et la puissance sont des facteurs importants liés à la performance peuvent envisager de prendre 6 mg kg-1 de pré-formation / compétition de caféine pour améliorer leur performance.
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