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La créatine améliore les performances des sportives

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La créatine améliore les performances des sportives

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 9 Nov 2015 21:17

Effects of plyometric training and creatine supplementation on maximal-intensity exercise and endurance in female soccer players
Journal of Science and Medicine in Sport Available online 6 November 2015 Rodrigo Ramírez-Campillo

Objectives
to investigate the effects of a six-week plyometric training and creatine supplementation intervention on maximal-intensity and endurance performance in female soccer players during in-season training.

Methods
Young (age 22.9 ± 2.5 y) female players with similar training load and competitive background were assigned to a plyometric training group receiving placebo (PLACEBO, n = 10), a plyometric training group receiving creatine supplementation (CREATINE, n = 10) or a control group receiving placebo without following a plyometric program (CONTROL, n = 10). Athletes were evaluated for jumping, maximal and repeated sprinting, endurance and change-of-direction speed performance before and after six weeks of training.

Results
After intervention the CONTROL group did not change, whereas both plyometric training groups improved jumps (ES = 0.25-0.49), sprint (ES = 0.35-0.41), repeated sprinting (ES = 0.48-0.55), endurance (ES = 0.32-0.34) and change-of-direction speed performance (ES = 0.46-0.55). However, the CREATINE group improved more in the jumps and repeated sprinting performance tests than the CONTROL and the PLACEBO groups.

Conclusions
Adaptations to plyometric training may be enhanced with creatine supplementation.
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Re: La créatine améliore les performances des sportives

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 11 Nov 2015 20:16

Traduction de l’étude :wink:

Les effets de l’entrainement en pliométrie et lors de la supplémentation en créatine lors de l’entrainement chez des joueuses de football.
Journal of Science and Medicine in Sport Available online 6 November 2015 Rodrigo Ramírez-Campillo


Objectifs
Etudier les effets d’une durée de 6 semaines d'entraînement en pliométrie et pendant une supplémentation en créatine, sur la performance chez des joueuses de football, en cours de saison.

Méthodes
Des jeunes joueuses de football (âge 22,9 ± 2,5 ans) en plein entrainement ont été assignés à soit un groupe de formation en pliométrie recevant un placebo (placebo, n = 10), un groupe de formation recevant une supplémentation pliométrie de créatine (créatine, n = 10) ou le groupe témoin recevant un placebo sans suivre un programme de pliométrie (contrôle, n = 10). Les athlètes ont été évalués pour le saut, le sprint, l'endurance et les performances de vitesse lors de changement d'orientation avant et après six semaines de formation.

Résultats
Après l'intervention du groupe de contrôle rien n'a changé, considérant que les deux groupes de formation en pliométrie ont amélioré le saut (ES = 0 heures 25-00h49), le sprint (ES = midi 35-0h41), la répétition de sprint (ES = midi 48-0h55), l'endurance (ES = midi 32-00h34 ) et la performance de changement de vitesse de direction (ES = 0 heures 46-00h55). Cependant, le groupe créatine a mieux amélioré les sauts et la répétition de sprints et la performance par rapport au placebo.

Conclusions
Les adaptations à l'entraînement en pliométrie peuvent être améliorées avec la supplémentation de créatine.
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