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La créatine, bénéfique à ceux qui combinent muscu+endurance

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La créatine, bénéfique à ceux qui combinent muscu+endurance

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 20 Aoû 2014 16:18

Creatine supplementation prevents acute strength loss induced by concurrent exercise
European Journal of Applied Physiology August 2014, Volume 114, Issue 8, pp 1749-1755 Vítor de Salles Painelli

To investigate the effect of creatine (CR) supplementation on the acute interference induced by aerobic exercise on subsequent maximum dynamic strength (1RM) and strength endurance (SE, total number of repetitions) performance.

Methods

Thirty-two recreationally strength-trained men were submitted to a graded exercise test to determine maximal oxygen consumption (VO2max: 41.56 ± 5.24 ml kg−1 min−1), anaerobic threshold velocity (ATv: 8.3 ± 1.18 km h−1), and baseline performance (control) on the 1RM and SE (4 × 80 % 1RM to failure) tests. After the control tests, participants were randomly assigned to either a CR (20 g day−1 for 7 days followed by 5 g day−1 throughout the study) or a placebo (PL-dextrose) group, and then completed 4 experimental sessions, consisting of a 5-km run on a treadmill either continuously (90 % ATv) or intermittently (1:1 min at vVO2max) followed by either a leg- or bench-press SE/1RM test.

Results

CR was able to maintain the leg-press SE performance after the intermittent aerobic exercise when compared with C (p > 0.05). On the other hand, the PL group showed a significant decrease in leg-press SE (p ≤ 0.05). CR supplementation significantly increased bench-press SE after both aerobic exercise modes, while the bench-press SE was not affected by either mode of aerobic exercise in the PL group. Although small increases in 1RM were observed after either continuous (bench press and leg press) or intermittent (bench press) aerobic exercise in the CR group, they were within the range of variability of the measurement. The PL group only maintained their 1RM.

Conclusions

In conclusion, the acute interference effect on strength performance observed in concurrent exercise may be counteracted by CR supplementation.
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Re: La créatine, bénéfique à ceux qui combinent muscu+endura

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 20 Aoû 2014 21:50

Traduction de l’étude : :wink:

La supplémentation en créatine empêche une perte de force lors d’enchainement d’exercices.
European Journal of Applied Physiology Août 2014, Volume 114, Issue 8, pp 1749-1755 Vítor de Salles Painelli

Afin d’étudier l’effet de la supplémentation créatine (CR), sur l’interférence lors de l’exercice aigue en aérobie sur la résistance (1 RM) et l’endurance (SE,le nombre total de répétitions).

Méthodes
32 hommes entrainés à des exercices en résistances ont été soumis à un test d’exercice afin de déterminer la consommation maximale d’oxygène (VO2max: 41,56 ± 5,24 ml kg-1 min-1), la vitesse du seuil anaérobie (VTT: 8,3 ± 1,18 km h-1), le degré de performance de base (de contrôle) sur la 1RM et SE (4 × 80% 1RM).

Après des tests de contrôle, des participants ont été assignés au hasard à prendre soit CR(20 g jour-1 pendant 7 jours, puis 5 g jour-1 tout au long de l'étude) ou un placebo (PL-dextrose). Ils ont ensuite effectué 4 sessions d’exercices, consistant à un effort de 5 km de course sur un tapis roulant, soit en continu (90% ATV) ou soit par intermittence (1: 1 min à vVO2max) suivi par un test SE / 1RM de développé-couché.

Résultats
La créatine a permit de maintenir la performance des jambes après un exercice en aérobie par intermittence par rapport à C (p> 0,05). D'autre part, le groupe PL a montré une diminution significative de la performance des jambes (p ≤ 0,05). La supplémentation en CR a augmenté considérablement la performance pour le développé couché, avec les deux modes d’exercices en aérobiques, ce qui n’est pas le cas avec PL. La supplémentation avec CR a permit de varier le niveau de 1RM lors des bench press en continu ou par intermittence. Le placebo a permit uniquement de maintenir le niveau en 1RM.


Conclusions
L’effet aigue d’une supplémentation en créatine sur un exercice en résistance a permit de combler une baisse de performance lors d’exercice en simultané.
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