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Dextrose plus efficace que la maltodextrine pour l'endurance

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Dextrose plus efficace que la maltodextrine pour l'endurance

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 22 Déc 2014 21:03

Combined Glucose Ingestion and Mouth Rinsing Improves Sprint Cycling Performance
IJSNEM Issue 6, December 2014, 24, 605 – 612


This study investigated whether combined ingestion and mouth rinsing with a carbohydrate solution could improve maximal sprint cycling performance. Twelve competitive male cyclists ingested 100 ml of one of the following solutions 20 min before exercise in a randomized double-blinded counterbalanced order
(a) 10% glucose solution,
(b) 0.05% aspartame solution,
(c) 9.0% maltodextrin solution, or
(d) water as a control.

Fifteen min after ingestion, repeated mouth rinsing was carried out with 11 × 15 ml bolus doses of the same solution at 30-s intervals. Each participant then performed a 45-s maximal sprint effort on a cycle ergometer. Peak power output was significantly higher in response to the glucose trial (1188 ± 166 W) compared with the water (1036 ± 177 W), aspartame (1088 ± 128 W) and maltodextrin (1024 ± 202W) trials by 14.7 ± 10.6, 9.2 ± 4.6 and 16.0 ± 6.0% respectively (p < .05).

Mean power output during the sprint was significantly higher in the glucose trial compared with maltodextrin (p < .05) and also tended to be higher than the water trial (p = .075). Glucose and maltodextrin resulted in a similar increase in blood glucose, and the responses of blood lactate and pH to sprinting did not differ significantly between treatments (p > .05). These findings suggest that combining the ingestion of glucose with glucose mouth rinsing improves maximal sprint performance. This ergogenic effect is unlikely to be related to changes in blood glucose, sweetness, or energy sensing mechanisms in the gastrointestinal tract.
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Re: Dextrose plus efficace que la maltodextrine pour l'endur

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 23 Déc 2014 18:20

Traduction de l’étude :wink:

L’ingestion d’une solution de glucose améliore la performance en cyclisme.
IJSNEM Numéro 6, Décembre 2014, 24, 605-612

Cette étude a examiné si l’ingestion de glucose à l’aide de bain de bouche pourrait améliorer la performance en cyclisme. 12 cyclistes mâles ont ingérés une solution de 100ml 20 minutes avant le début de l’exercice en double aveugle randomisé avec soit :
(a) une solution de glucose à 10%,
(b) de la solution d'aspartame 0,05%,
(c) une solution de maltodextrine de 9,0%, ou
(d) de l'eau comme solution témoin.

15 minutes après l’ingestion, un rinçage de bouche a été réalisé avec 11 x 15 ml doses de la même solution à des intervalles de 30 s. Chaque participant a ensuite effectué un effort de 45 s en sprint à vitesse maximale sur un vélo ergométrique. La puissance maximale était significativement plus élevé avec la solution glucosée (1188 ± 166 W) par rapport à l'eau (1 036 ± 177 W), l'aspartame (1088 ± 128 W) et maltodextrine (1,024 ± 202W) de 14,7 ± 10,6, 9,2 ± 4,6 et 16,0 ± 6,0%, respectivement (p <0,05).

La puissance maximale pendant le sprint était significativement plus élevée avec le glucose par rapport à la maltodextrine (p <0,05) et elle était plus élevée par rapport à l’eau (p = 0,075). Le glucose et la maltodextrine ont abouti à une augmentation similaire au niveau de la glycémie, et le lactate sanguin et le pH au sprint ne diffèrent pas significativement entre les traitements (p> 0,05). Ces résultats suggèrent que l’ingestion de glucose - améliore la performance maximale en sprint. Cet effet ergogénique est peu probable d'être liés à des changements de la glycémie, ou des mécanismes de détection de l'énergie dans le système gastro-intestinal.
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Re: Dextrose plus efficace que la maltodextrine pour l'endur

Messagepar rafoufou » 23 Déc 2014 19:44

Dans le titre, je pense que c'est plus pour l'explosivité que l'endurance :)
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