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Synergie caféine + créatine sur la performance

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Synergie caféine + créatine sur la performance

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 3 Sep 2014 01:22

Creatine And Caffeine Associated Improve Performance In Runners Without Increase In Total Body Weight.
Jeferson O. Santana Med Sci Sports Exerc May 2014 - Volume 46 - Supplement 1 5S p738

The number of individuals who are seeking some kind of physical activity is growing significantly in the present, more specifically running. In parallel with the growth interest in running performance, there is also growing demand for ergogenic resources, such as caffeine and creatine. Studies suggest that supplementation with creatine and caffeine when ingested at different times can bring positive results for interval high intensity workouts, however, other studies have found that simultaneous ingestion causes the ergogenic benefit of creatine to be lost.

PURPOSE: The aim of this study was to evaluate the effects of creatine and caffeine associated on running performance.

METHODS: We evaluated 11 physically active individuals, both genders, between 20 and 30 years old. Subjects were randomly divided in 2 groups, Creatine/Caffeine (CrCaf; n=6) and Resistant Starch/Caffeine (RsCAF; n=5), both groups received a programmed training plan of 4 running sessions for week, during 4 weeks with emphasis on intensity.

Supplementation was given on a double blind manner, CrCaf (20g of creatine daily for 5 days + 5g of creatine daily for 15 days) and RsCAF (20g of resistant starch daily for 5 days + 5g of resistant starch daily for 15 days). Caffeine ingestion was administered acutely for both groups, 6mg/kg of body weight, on the last 10K race. Variables were collected PRE and POS experimental protocol, using 10k races as the test distance. The evaluated variables were: body fat (BF), total body weight (TBW), time in a 10k race (T10K), ratio of perceived exertion (RPE) and perceived pain after the race (PP), max oxygen consumption (VO2max), lean body mass (LBM).

RESULTS: We didn!t find significant differences on VO2 max, RPE, PP, BF and TBW. T10K decreased significantly for the runners of CrCaf group (PRE: 59.67 ± 12.18; POS: 52.67 ± 7.31) compared to RsCAF group (PRE 56.40 ± 7.16; POS 52.20 ± 6.65), lean body mass also increased for the same group (PRE: 59.53 ± 13.05; POS: 60.76 ± 12.99).

CONCLUSIONS: We concluded that creatine supplementation works sinergistically with acute ingestion of caffeine improving running performance.
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Re: Synergie caféine + créatine sur la performance

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 3 Sep 2014 18:49

Traduction de l’étude : :wink:

La créatine et la caféine associées améliorent la performance chez des coureurs, sans augmenter le poids corporel.
Jeferson O. Santana Med Sci Sports de Exerc mai 2014 - Volume 46 - Supplément 1 5S P738

Le nombre de personnes qui cherchent à pratique une activité physique en constante augmentation. En parallèle à cela, il y a un intérêt grandissant pour les ergogènes, tels que la caféine et la créatine. Des études suggèrent qu’une supplémentation en créatine et en caféine lorsqu’il est ingéré à des moments différents peuvent donner des résultats positifs, pour des séances d’entrainements de haute intensité. Cependant, d’autres études ont montré qu’une ingestion simultanée provoque une annulation de l’avantage apporté de la créatine.

OBJECTIF: L'objectif de cette étude était d'évaluer les effets d’une association entre la créatine et la caféine sur la performance.

MÉTHODES: nous avons évalué 11 personnes physiquement actives, des deux sexes, âgés de 20 ans à 30 ans. Les sujets ont été répartis au hasard en 2 groupes, l’association entre la créatine et la caféine (CrCaf, n = 6) en comparaison à l’association entre l’amidon résistant/caféine (RsCAF, n = 5). Les deux groupes ont reçu un plan d’entrainement de 4 sessions par semaine, et ce pendant 4 semaines, avec une intensité forte.
La supplémentation a été donnée en double aveugle,CrCaf (20 g de créatine par jour pendant 5 jours + 5 g de créatine par jour pendant 15 jours) et RsCAF (20g d'amidon résistant jour pendant 5 jours + 5 g d'amidon résistant par jour pendant 15 jours). L’ingestion de caféine a été administré de façon aigue pour les deux groupes, 6 mg/kg de poids corporel, sur une dernière course, comprenant 10 km. Les variables ont été recueillies avant et après le protocole expérimental, en utilisant une course de 10 km, comme test de référence. Les variables utilisés étaient les suivantes : la masse grasse corporelle (BF), le poids total du corps (TBW), le temps effectué pour une course de 10 km (T10K), l’effort perçu (RPE), la douleur ressentie (PP), la VO2max, la masse maigre (LBM).

RÉSULTATS: Il n’y avait de différences significatives sur la VO2 max, RPE, PP, BF et TBW, mais T10K a diminué de façon significative dans le groupe CrCaf (PRE: 59,67 ± 12,18; POS: 52,67 ± 7,31) par rapport au groupe RsCAF (PRE 56,40 ± 7,16; POS 52,20 ± 6,65), la masse maigre a également augmentée pour le même groupe (PRE: 59,53 ± 13,05; POS: 60,76 ± 12,99).

CONCLUSIONS: Nous avons conclu que la supplémentation en créatine fonctionne en synergie avec l’ingestion aigue de caféine, et améliore la performance.
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