Nutrimuscle Forum : Mobile & Tablette

Les protéines en poudre augmentent la masse musculaire

Actualités sport, fitness & musculation, vidéos des pros, études scientifiques. Discutez avec la communauté Nutrimuscle et partagez votre expérience...

Modérateurs: Nutrimuscle-Conseils, Nutrimuscle-Diététique

Les protéines en poudre augmentent la masse musculaire

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 29 Nov 2012 21:11

En 6 semaines, la prise de protéines en poudre augmente la masse musculaire de 30 % et la prise de force de 50 %

Protein supplementation augments the adaptive response of skeletal muscle to resistance-type exercise training: a meta-analysis
Naomi M Cermak Am J Clin Nutr December 2012 vol. 96 no. 6 1454-1464

Background: Protein ingestion after a single bout of resistance-type exercise stimulates net muscle protein accretion during acute postexercise recovery. Consequently, it is generally accepted that protein supplementation is required to maximize the adaptive response of the skeletal muscle to prolonged resistance-type exercise training. However, there is much discrepancy in the literature regarding the proposed benefits of protein supplementation during prolonged resistance-type exercise training in younger and older populations.

Objective: The objective of the study was to define the efficacy of protein supplementation to augment the adaptive response of the skeletal muscle to prolonged resistance-type exercise training in younger and older populations.

Design: A systematic review of interventional evidence was performed through the use of a random-effects meta-analysis model. Data from the outcome variables fat-free mass (FFM), fat mass, type I and II muscle fiber cross-sectional area, and 1 repetition maximum (1-RM) leg press strength were collected from randomized controlled trials (RCTs) investigating the effect of dietary protein supplementation during prolonged (>6 wk) resistance-type exercise training.

Results: Data were included from 22 RCTs that included 680 subjects. Protein supplementation showed a positive effect for FFM (weighted mean difference: 0.69 kg; 95% CI: 0.47, 0.91 kg; P < 0.00001) and 1-RM leg press strength (weighted mean difference: 13.5 kg; 95% CI: 6.4, 20.7 kg; P < 0.005) compared with a placebo after prolonged resistance-type exercise training in younger and older subjects.

Conclusion: Protein supplementation increases muscle mass and strength gains during prolonged resistance-type exercise training in both younger and older subjects.
Avatar de l’utilisateur
Nutrimuscle-Conseils
Forum Admin
 
Messages: 53783
Inscription: 11 Sep 2008 19:11

Messagepar majic57 » 30 Nov 2012 14:33

eh ben moi ça fait 20 ans que je prend des proteines en poudre ,je devrait etre enorme!!!!!
majic57
 
Messages: 50
Inscription: 18 Déc 2011 08:01

Messagepar Anonyme » 30 Nov 2012 21:45

majic57 a écrit:eh ben moi ça fait 20 ans que je prend des proteines en poudre ,je devrait etre enorme!!!!!


C'est parce que tu sais pas comment la prendre. :D
Avatar de l’utilisateur
Anonyme
 
Messages: 321
Inscription: 21 Nov 2012 18:44
Localisation: France


Retourner vers Actualités, vidéos, études scientifiques

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 7 invités