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La whey aide les coureurs à pieds à récupérer



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Whey protein-containing product reduces muscle damage induced by running in male adults
Sport Sciences for Health August 2014, Volume 10, Issue 2, pp 85-95 Seigo Baba

Whey protein has been reported to reduce exercise-induced muscle damage. Previous reports have focused mainly on post-exercise data, with results obtained before or during exercise being limited. This study examined the effect of consuming whey protein on muscle damage before, during (three times), and immediately after a 60-min running session.

Methods

The study was designed as a placebo-controlled, two-period cross-over trial. Fourteen male adults were enrolled in the study and completed a 60-min running session at an intensity >70 % of maximal oxygen uptake (V ˙ O 2max ). Once before, three times during, and once after this exercise the subjects consumed a serving of a test product that contained 22.8 g of whey protein as the main ingredient, or a similar placebo product made by removing only the whey protein. Blood samples were collected during the pre-exercise period to 24 h after the running session was completed.

Results

Compared to the placebo product, the test product significantly suppressed the elevation of serum creatine kinase (CK) and myoglobin after exercise (P < 0.05) and suppressed the elevation of plasma interleukin (IL)-6, but not significantly (P = 0.055). Plasma amino acid (AA) concentrations increased immediately after exercise following ingestion of the test product, and negative correlations (P < 0.05) were observed between AA and both serum CK and plasma IL-6 concentrations immediately after exercise.

Conclusions

Whey protein consumption likely plays an important role in the increase of AA concentrations in the blood, even during exercise, and was associated with a decrease in exercise-related muscle damage and inflammation.


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Traduction de l’étude : :wink:

Les produits contenant de la whey protéine réduit les dommages musculaires induites par l’effort physique chez les adultes.
Sciences de sport pour la santé Août 2014, Volume 10, Issue 2, pp 85-95 Seigo Baba

La whey protéine réduit les dommages musculaires induit par l’exercice. Les rapports antérieurs ont porté surtout sur l’après de l’exercice, les résultats obtenus avant ou pendant l’exercice sont limités. Cette étude a examiné les effets d’une consommation de whey protéine sur les dommages musculaires avant, pendant (3 fois) et immédiatement après une séance de course à pied d’une durée de 60 minutes.
Méthodes
L’étude a été conçue en deux essais, sous le contrôle d’un placebo en cross over. 14 adultes ont été inclus dans l’étude, d’une durée de 60 minutes, avec une intensité de > 70% de consommation maximale d'oxygène (V ˙ O 2 max). Une fois avant l’exercice,3 fois pendant l’exercice et 1 fois après l’exercice, les sujets ont consommé 22.8g de whey protéines, ou un placebo. Des échantillons sanguins ont été prélevés 24h après l’exercice.

Résultats
En comparaison au placebo, la whey protéine a supprimé de manière significative l’élévation du taux sérique de créatine-kinase (CK), et de la myoglobine après l’effort (P <0,05) et a supprimé l'élévation de l’interleukine plasmatique (IL) -6, mais pas de façon significative (P = 0,055). La concentration en acides aminés plasmatiques (AA) ont augmenté après l’exercice après l’ingestion de la whey protéine. Des corrélations négatives

Acides aminés plasmatiques (AA) concentrations ont augmenté immédiatement après l'exercice suite à l'ingestion du produit d'essai, et des corrélations négatives (P <0,05) ont été observées entre AA,CK et la concentration plasmatique en interleukine, immédiatement après l’exercice.

Conclusions
La consommation en whey protéine joue probablement un rôle important dans l’augmentation de la concentration sanguine en AA, même pendant l’exercice et a été associé à une diminution des dommages musculaires liée à l’exercice.


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