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La whey native permet une meilleure progression en muscu

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La whey native permet une meilleure progression en muscu

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 20 Juil 2014 03:12

Effects of soluble milk protein or casein supplementation on muscle fatigue following resistance training program: a randomized, double-blind, and placebo-controlled study
Nicolas Babault Journal of the International Society of Sports Nutrition 2014, 11:36

The effects of protein supplementation on muscle thickness, strength and fatigue seem largely dependent on its composition. The current study compared the effects of soluble milk protein, micellar casein, and a placebo on strength and fatigue during and after a resistance training program.

Methods
Sixty-eight physically active men participated in this randomized controlled trial and underwent 10 weeks of lower-body resistance training. Participants were randomly assigned to the Placebo (PLA), Soluble Milk Protein (SMP, with fast digestion rate) or Micellar Casein (MC, with slow digestion rate) group. During the 10-week training period, participants were instructed to take 30 g of the placebo or protein twice a day, or three times on training days. Tests were performed on quadriceps muscles at inclusion (PRE), after 4 weeks (MID) and after 10 weeks (POST) of training. They included muscle endurance (maximum number of repetitions during leg extensions using 70% of the individual maximal load), fatigue (decrease in muscle power after the endurance test), strength, power and muscle thickness.

Results
Muscle fatigue was significantly lower (P < 0.05) in the SMP group at MID and POST
(-326.8 +/- 114.1 W and -296.6 +/- 130.1 W, respectively) as compared with
PLA (-439.2 +/- 153.9 W and -479.2 +/- 138.1 W, respectively) and
MC (-415.1 +/- 165.1 W and -413.7 +/- 139.4 W, respectively).
Increases in maximal muscle power, strength, endurance and thickness were not statistically different between groups.

Conclusions
The present study demonstrated that protein composition has a large influence on muscular performance after prolonged resistance training. More specifically, as compared with placebo or micellar casein, soluble milk protein (fast digestible) appeared to significantly reduce muscle fatigue induced by intense resistance exercise.
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Re: La whey native permet une meilleure progression en muscu

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 21 Juil 2014 16:03

Traduction de l’étude : :wink:

Les effets des protéines solubles du lait ou d’une supplémentation en caséine sur la fatigue musculaire après un entrainement en résistance : un, et l’étude randomisée, en double-aveugle, contre placebo.
Nicolas Babault Journal de la Société Internationale de Nutrition Sportive 2014, 11:36

Les effets d’une supplémentation en protéines sur l’épaisseur musculaire, sur la force et la fatigue semblent largement tributaire de sa composition. L’étude a comparé les effets de la protéines soluble du lait, la caséine micellaire, et un placebo sur la force et la fatigue pendant et après un entrainement en résistance.

Méthodes : 68 hommes physiquement actifs ont participé à cette étude randomisée et contrôlée. Ceux-ci ont subi 10 semaines d’entrainements en résistances sur le bas du corps. Les participants ont été assignés au hasard à la prise de soit un placebo (PLA), des protéines solubles du lait (SMP, possédant un taux de digestion rapide), ou de la caséine micellaire (MC, taux de digestion lente). Pendant la période d’entrainement de 10 semaines, les participants ont été invités à prendre 30g de placebo ou une dose de protéines deux fois par jour, ou trois fois par jour, les jours d’entrainement. Les tests ont été effectués sur les muscles quadriceps à l’inclusion (PRE), après 4 semaines (MID), et après 10 semaines (POST), d’entrainement. La formation comprenait l’endurance musculaire (nombre maximal de répétitions pendant extensions de la jambe à l'aide de 70% de la charge maximale individuelle), la fatigue (diminution de la force musculaire après l'essai d'endurance), la force, la puissance et l'épaisseur du muscle.

Résultats
La fatigue musculaire était significativement plus faible (P <0,05) dans le groupe de SMP à MID et POST (-326,8 + / - 114,1 W et -296,6 + / - 130,1 W, respectivement) par comparaison avec PLA (-439,2 + / - 153,9 W et -479,2 + / - 138.1 W, respectivement) et MC (-415,1 + / - 165.1 W et -413,7 + / - 139,4 W, respectivement).
L’augmentation de la puissance musculaire maximale, la force, l'endurance et l'épaisseur ne sont pas statistiquement différentes entre les groupes.

Conclusions
La présente étude a démontré que la composition en protéine a une grande influence sur la performance musculaire après un entrainement en résistance prolongé. Plus précisément, par rapport à un placebo ou de la caséine micellaire, de la protéine soluble (digestion rapide)semble réduire considérablement la fatigue musculaire induite par l'exercice intense de résistance
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Re: La whey native permet une meilleure progression en muscu

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 16 Déc 2015 15:05

supériorité de la whey native
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