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La caféine augmente l'endurance

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La caféine augmente l'endurance

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 27 Fév 2016 11:47

The Effect of Caffeine and Rhodiola Rosea, Alone or in Combination, on 5-km Running Performance in Men
Duncan Michael J Journal of Caffeine Research. February 2016, 6(1): 40-48.

Background: To examine the effect of acute Rhodiola Rosea (R.Rosea) ingestion, acute caffeine ingestion, or combined caffeine and R.Rosea on 5-km running time trial performance.

Methods: Twelve male recreational exercisers (mean age ± SD: 24.6 ± 6 years) undertook four trials each (placebo, caffeine [3 mg.kg−1], R.Rosea [3 mg.kg−1], and caffeine [3 mg.kg−1] and R.Rosea [3 mg.kg−1]) in a double-blind randomized order.

Results: There was a small but significant main effect of treatment for 5-km run time (p = 0.048) where performance was faster in the presence of caffeine compared with placebo, but not between any other combination of trials. Heart rate, blood lactate, and rating of perceived exertion increased with km run, irrespective of substance ingested (all p < 0.05). Scores for Felt Arousal increased preingestion to postingestion (p = 0.028) and were maintained to postexercise (p = 0.026), irrespective of the substance ingested. There was a small significant treatment × time interaction (p = 0.011, Pη2 = 0.255) for feeling scale (FS) scores, where postexercise FS scores were significantly lower after caffeine ingestion compared with the other substances ingested.

Conclusions: Acute caffeine ingestion (3 mg.kg−1) enhances 5-km time trial performance undertaken on a treadmill and results in more negative effect postexercise compared with ingestion of R.Rosea, combined R.Rosea and caffeine, and placebo. This study supports the efficacy of caffeine, but not R.Rosea, as an ergogenic aid for time running performance.
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Re: La caféine augmente l'endurance

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 27 Fév 2016 11:50

Traduction de l’étude :wink:

L'effet de la caféine et de la Rhodiola rosea, seule ou en associée, sur une effort de 5 km.
Duncan Michael J Journal of Research Caféine. Février 2016, 6 (1): 40-48.

Contexte: Pour examiner l'effet aigu de la Rhodiola rosea (R.Rosea), l'ingestion de caféine aiguë, ou de la caféine combinée à la R.Rosea sur un effort de 5 km.

Méthodes: 12 hommes (âge moyen ± écart-type: 24,6 ± 6 ans) ont entrepris quatre essais chacun (placebo, la caféine [3 mg.kg-1], R.Rosea [3 mg.kg-1], et de la caféine [3 mg.kg-1] et R.Rosea [3 mg.kg-1]) dans un ordre aléatoire à double insu.

Résultats: il y avait un effet significatif pour une performance de 5 km (p = 0,048) où la performance est plus rapide en présence de caféine par rapport au placebo. La fréquence cardiaque, le lactate de sang, et la note de l'effort perçu avec les km de course, indépendamment de la substance ingérée (p <0,05). Le score de Felt Arousal a été augmenté après l'ingestion (p = 0,028) et ont été maintenues après l’exercice (p = 0,026), quelle que soit la substance ingérée. Il y avait un petit effet significatif × temps (p = 0,011, Pη2 = 0,255) pour l'échelle FS, où les scores FS après l’exercice étaient significativement plus faibles après l'ingestion de caféine par rapport aux autres substances ingérées.

Conclusions: l'ingestion de caféine aiguë (3 mg.kg-1) améliore la performance sur 5 km sur un tapis roulant et entraîne un effet plus négatif après l’exercic par rapport à l'ingestion de R.Rosea, combiné R.Rosea et de la caféine, et le placebo. Cette étude confirme l'efficacité de la caféine, mais pas le R.Rosea, comme ergogène de performance.
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Re: La caféine augmente l'endurance

Messagepar Le Docteur » 27 Fév 2016 11:56

Le rhodiola, c'est surtout bon pour la récupération.
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