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Les probiotiques augmentent les performances

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Les probiotiques augmentent les performances

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 28 Fév 2014 10:54

Effects of probiotics supplementation on gastrointestinal permeability, inflammation and exercise performance in the heat
European Journal of Applied Physiology January 2014, Volume 114, Issue 1, pp 93-103 Cecilia M. Shing

Purpose

This study aimed to investigate the effects of multi-strain probiotics supplementation on gastrointestinal permeability, systemic markers of inflammation and running performance when exercising in the heat.

Methods

Ten male runners were randomized to 4 weeks of daily supplementation with a probiotics capsule (45 billion CFU of Lactobacillus, Bifidobacterium and Streptococcus strains) or placebo, separated by a washout period (double-blind, cross-over trial). After each treatment, the runners exercised to fatigue at 80 % of their ventilatory threshold at 35 °C and 40 % humidity. To assess gastrointestinal permeability, runners ingested lactulose and rhamnose before exercise and post-exercise urine was collected to measure sugar concentrations. Venous blood samples were collected before, immediately after and 1 h after exercise, and core temperature was monitored during exercise.

Results

Probiotics supplementation significantly increased run time to fatigue (min:s 37:44 ± 2:42 versus 33:00 ± 2:27; P = 0.03, d = 0.54). Average core temperature during exercise was similar between trials (probiotic 38.1 ± 0.2 °C, placebo 38.1 ± 0.1 °C; P = 0.77, d = 0.13). Serum lipopolysaccharide concentration increased post-exercise (P < 0.001), while there was a moderate to large reduction in pre-exercise (d = 0.70) and post-exercise (d = 1.24) concentration following probiotics supplementation. Plasma concentrations of IL-6, IL-10 and IL-1ra increased after exercise (P < 0.01), but there was no significant difference between trials (P > 0.05). There was a small to moderate reduction (d = 0.35) in urine lactulose:rhamnose and a small reduction (d = 0.25) in symptoms of gastrointestinal discomfort following probiotics supplementation (both P = 0.25).

Conclusion

Four weeks of supplementation with a multi-strain probiotic increased running time to fatigue in the heat. Further studies are required to elucidate the exact mechanisms for this performance benefit.
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Re: Les probiotiques augmentent les performances

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 5 Jan 2016 14:41

Effets d'une supplémentation en probiotiques sur la perméabilité gastro-intestinale, l'inflammation et la performance physique par temps chaud
European Journal of Applied Physiology Janvier 2014, Volume 114, Issue 1, pp 93-103 Cecilia M. Shing

Objectif

Cette étude visait à étudier les effets d'une supplémentation en probiotiques sur la perméabilité gastro-intestinale, les marqueurs systémiques de l'inflammation et de la performance en cours d'exercice par temps chaud.

Méthodes

Dix coureurs masculins ont été randomisés pour 4 semaines de supplémentation quotidienne avec une capsule de probiotiques (45 milliards UFC de Lactobacillus, Bifidobacterium et Streptococcus souches) ou un placebo, séparées par une période d'abstinence (en double aveugle, cross-over procès).

Résultats

La supplémentation en probiotiques repousse de manière significative l'arrivée de la fatigue (min: s 37:44 ± 02:42 contre 33:00 ± 2:27; P = 0,03, d = 0,54). La température centrale moyenne au cours de l'exercice était similaire entre les essais (probiotiques 38,1 ± 0,2 ° C, placebo 38,1 ± 0,1 ° C; P = 0,77, d = 0,13). La concentration sérique de lipopolysaccharide augmente post-exercice (P <0,001), alors qu'il y avait une réduction pré-exercice (d = 0,70) et post-exercice (d = 1,24) après la supplémentation en probiotiques. Les concentrations plasmatiques de l'IL-6, IL-10 et IL-1ra augmentent après l'exercice (P <0,01), mais il n'y avait pas de différence significative entre les essais (p> 0,05). Il y avait une petite réduction (d = 0,35) dans l'urine de lactulose: rhamnose et une faible réduction (d = 0,25) des symptômes d'inconforts gastro-intestinaux suivant la supplémentation en probiotiques.

Conclusion

Quatre semaines d'une supplémentation en probiotiques repousse l'arrivée de la fatigue par temps chaud. D'autres études sont nécessaires pour élucider les mécanismes exacts de cet avantage de performance.
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