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La prise de glucides durant un effort, élève la performance

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La prise de glucides durant un effort, élève la performance

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 12 Juil 2016 13:04

A systematic review and meta-analysis of carbohydrate benefits associated with randomized controlled competition-based performance trials
Martin Pöchmüller Journal of the International Society of Sports Nutrition 2016 13:27

Carbohydrate supplements are widely used by athletes as an ergogenic aid before and during sports events. The present systematic review and meta-analysis aimed at synthesizing all available data from randomized controlled trials performed under real-life conditions.

Methods
MEDLINE, EMBASE, and the Cochrane Central Register of Controlled Trials were searched systematically up to February 2015. Study groups were categorized according to test mode and type of performance measurement. Subgroup analyses were done with reference to exercise duration and range of carbohydrate concentration. Random effects and fixed effect meta-analyses were performed using the Software package by the Cochrane Collaboration Review Manager 5.3.

Results
Twenty-four randomized controlled trials met the objectives and were included in the present systematic review, 16 of which provided data for meta-analyses. Carbohydrate supplementations were associated with a significantly shorter exercise time in groups performing submaximal exercise followed by a time trial [mean difference −0.9 min (95 % confidence interval −1.7, −0.2), p = 0.02] as compared to controls. Subgroup analysis showed that improvements were specific for studies administering a concentration of carbohydrates between 6 and 8 % [mean difference −1.0 min (95 % confidence interval −1.9, −0.0), p = 0.04]. Concerning groups with submaximal exercise followed by a time trial measuring power accomplished within a fixed time or distance, mean power output was significantly higher following carbohydrate load (mean difference 20.2 W (95 % confidence interval 9.0, 31.5), p = 0.0004]. Likewise, mean power output was significantly increased following carbohydrate intervention in groups with time trial measuring power within a fixed time or distance (mean difference 8.1 W (95 % confidence interval 0.5, 15.7) p = 0.04].

Conclusion
Due to the limitations of this systematic review, results can only be applied to a subset of athletes (trained male cyclists). For those, we could observe a potential ergogenic benefit of carbohydrate supplementation especially in a concentration range between 6 and 8 % when exercising longer than 90 min.
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Re: Le prise de glucides durant un effort, élève la performa

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 13 Juil 2016 17:07

Traduction de l’étude :wink:

Une revue systématique et méta-analyse des avantages d'hydrates de carbone associés sur la performance sur la base des essais contrôlés randomisés.
Martin Pöchmüller Journal de la Société internationale de nutrition sportive 2016 13h27

Les suppléments en glucides sont largement utilisés par les athlètes comme une aide ergogénique avant et pendant les événements sportifs. La revue systématique et méta-analyse visant à synthétiser toutes les données disponibles provenant d'essais contrôlés randomisés réalisés dans des conditions réelles.

Méthodes
MEDLINE, EMBASE, et le registre central Cochrane des essais contrôlés ont été explorés systématiquement jusqu’en Février 2015. Des études ont été classées selon le mode et le type de mesure du rendement. Les analyses de sous-groupes ont été faites en fonction de la durée et de la concentration en glucides. Des effets aléatoires et effets fixes des méta-analyses ont été effectuées à l'aide du progiciel par la Collaboration Cochrane Review Manager 5.3.

Résultats
24 essais contrôlés randomisés remplissaient les objectifs ont été inclus dans la revue systématique, dont 16 ont fourni des données pour les méta-analyses. La supplémentation en glucides ont été associés à un temps d'exercice significativement plus courte que dans les groupes effectuant l'exercice submaximal [différence moyenne -0.9 min (95% intervalle de confiance -1.7, -0.2), p = 0,02] par rapport aux témoins. L'analyse des sous-groupes a montré que des améliorations étaient spécifiques pour les études administrant une concentration d'hydrates de carbone comprise entre 6 et 8% [différence moyenne -1.0 min (95% intervalle de confiance -1.9, -0.0), p = 0,04]. En ce qui concerne les groupes avec l'exercice submaximal suivie d'un essai de temps de puissance accompli dans un délai fixe, la puissance moyenne était significativement plus élevée après la charge d'hydrate de carbone (différence moyenne de 20,2 W (95% intervalle de confiance de 9,0, 31,5), p = 0,0004]. De même, la puissance a été augmenté de façon significative après l'intervention des glucides dans les groupes (différence moyenne 8,1 W (95% intervalle de confiance de 0,5, 15,7) p = 0,04].

Conclusion
En raison des limites de cette revue systématique, les résultats ne peuvent être appliquées à un sous-ensemble des athlètes (des cyclistes masculins formés). Pour ceux, nous avons pu observer un avantage ergogénique potentiel de supplémentation en glucides en particulier dans une plage de concentration comprise entre 6 et 8% lors de l'exercice de plus de 90 min.
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