Nutrimuscle Forum : Mobile & Tablette

Aux calés en anglais et en biochimie

Actualités sport, fitness & musculation, vidéos des pros, études scientifiques. Discutez avec la communauté Nutrimuscle et partagez votre expérience...

Modérateurs: Nutrimuscle-Conseils, Nutrimuscle-Diététique

Aux calés en anglais et en biochimie

Messagepar gwendal » 14 Aoû 2009 20:47

Sur un forum US sur un post un gars soutient que les lipides ne ralentissent quasiment pas lorsque on fait shake de protéine+ gras , il fait une distnctiion entre nourriture naturellement grasse et whey avec des graisses mais j'ai pas compris le pourquoi de la chose :( Pour lui son valable seulement les fibres donc j'aurai voulu savoir si lorsque je veux ralentir ma whey je dois plus tourner vers une combi prot/fats ou prot/fibres :D
gwendal
 
Messages: 157
Inscription: 28 Oct 2008 16:50
Localisation: en france

Messagepar gwendal » 14 Aoû 2009 20:48

je mets la chose

Delay in the digestion due to fats comes from:

When food is in a solid state (think steak), it's delayed by the breakdown of the bolus (almost like a solid state) into chyme(sp?) (semi liquid state).

or

The emulsification of a saturated fat or transfatty acid in the small intestine. Even then, at this point the absortion of amino's has already taken place.

With a shake (like oil or peanut butter mixed with a liquid protein), this process is already complete so that delay is almost nonexistant. You cant compare red meat (fats) to oils. So, when your fat amount is about 15grams (like 1 tbls of olive oil) the delay in amino acid absortion is virtually non-existant. It's virtually in a pre-digested state.

It's whole food where fat delays digestion the most. Even then, the actual absortion of nutrients (amino's specifically) isn't altered that much. The process of breaking down whole foods and trasnfering them to the lower part of the stomach and into the small intestine is a much slower process because of its makeup.

Lipid molecules do take longer to be metabolized, but (as above) it doesn't effect the absoprtion of the amino's. Only in a soild food state.
gwendal
 
Messages: 157
Inscription: 28 Oct 2008 16:50
Localisation: en france

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 14 Aoû 2009 23:07

on a 1 étude qui montre que la digestion de la whey est moins ralentie avec du gras qu'avec des glucides
après, ça doit aussi dépendre de la quantité de gras
Avatar de l’utilisateur
Nutrimuscle-Conseils
Forum Admin
 
Messages: 53977
Inscription: 11 Sep 2008 19:11

Messagepar gwendal » 15 Aoû 2009 07:21

merci d'avoir pris le temps repondre :wink:
gwendal
 
Messages: 157
Inscription: 28 Oct 2008 16:50
Localisation: en france


Retourner vers Actualités, vidéos, études scientifiques

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 8 invités