Nutrimuscle Forum : Mobile & Tablette

Si quelqu'un peut traduite ça semble interressant

Actualités sport, fitness & musculation, vidéos des pros, études scientifiques. Discutez avec la communauté Nutrimuscle et partagez votre expérience...

Modérateurs: Nutrimuscle-Conseils, Nutrimuscle-Diététique

Si quelqu'un peut traduite ça semble interressant

Messagepar eric61 » 16 Fév 2009 13:54

Restricting blood flow makes muscles grow


Try this: restrict the blood supply to your legs at the groin and go run on a treadmill. Do two-minute ‘sprints’ of 100 metres, five times each training session. Do that five times a week for three weeks. According to Japanese research, you’ll achieve unprecedented muscle growth.


The Japanese have been doing research for a while on training muscles at low level intensity with reduced blood supply to the muscles. They hope that under these conditions muscles grow faster and that ‘training with restricted venous blood flow’, as it is called, can help people who can’t do ordinary power training to build up strength. Old people, for example.


Power training only ‘works’ with a load that is at least 65 percent of the 1RM. 1RM is the maximum amount of weight you can lift properly for only one repetition.


The researchers fitted their test subjects with a belt that restricted the blood supply to the legs, and then set them to walk on a treadmill. The photo above shows the set up. The control group walked without having their blood supply restricted.


The production of growth hormone rose considerably during and after the session. The concentration of cortisol (which wrecks muscles) remained low.












The researchers also measured free testosterone, IGF-1 and its binding proteins, and muscle damage markers. They found no effects.


The treadmill training did lead to a dramatic growth in muscle tissue, as the graph below shows. Kaatsu-walk = walking with restricted blood flow.










The photos below are from MRI scans. The upper photo shows the results of scan of the two legs of a test subject before the experiment started. The lower photo is of a scan of the legs of the same person at the end of the experiment. Quod erat demonstrandum, as they say in Asterix and Obelix.










Oh yes.


The test subjects got stronger by walking with belts tied around their upper thighs.










Exactly how the anabolic effect of training with restricted venous blood flow works, the researchers don’t know. The theory they put forward is that restricting the blood flow to the muscle cells activates the glucose transporter GLUT4. But they don’t have much evidence to support this theory.


Sources:
J Appl Physiol. 2006 May;100(5):1460-6
eric61
 
Messages: 30
Inscription: 28 Jan 2009 17:30

Messagepar Free » 16 Fév 2009 14:30

Je crois que je me sentirais mal rien que de m'imaginer la chose... :?
Avatar de l’utilisateur
Free
 
Messages: 761
Inscription: 17 Oct 2008 22:53

Messagepar Persephone » 16 Fév 2009 14:34

Eric, je ne comprends pas pourquoi tu demandes de traduire alors que tu postes régulièrement des liens ou des études en Anglais?
Avatar de l’utilisateur
Persephone
 
Messages: 1190
Inscription: 18 Sep 2008 11:14

Messagepar Free » 16 Fév 2009 14:35

Et qu'à part Christophe, tout le monde comprend la langue de Shakespeare :wink:
Avatar de l’utilisateur
Free
 
Messages: 761
Inscription: 17 Oct 2008 22:53

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 16 Fév 2009 14:37

c'est du KAATSU training
je ne suis pas sûr que cela s'applique au body si ce n'est par la tension continue
Avatar de l’utilisateur
Nutrimuscle-Conseils
Forum Admin
 
Messages: 54033
Inscription: 11 Sep 2008 19:11

Messagepar Persephone » 16 Fév 2009 14:58

Est-ce que le plus important est la somme des concentrations en lactate atteintes pendant le training ou le pic maximal atteint à un instant donné?
Avatar de l’utilisateur
Persephone
 
Messages: 1190
Inscription: 18 Sep 2008 11:14

Messagepar eric61 » 16 Fév 2009 15:31

Oui d'habitude je comprend mais la franchement pas trop merci
eric
eric61
 
Messages: 30
Inscription: 28 Jan 2009 17:30

Messagepar Persephone » 16 Fév 2009 20:33

Persephone a écrit:Est-ce que le plus important est la somme des concentrations en lactate atteintes pendant le training ou le pic maximal atteint à un instant donné?


Nutrimuscle, tu as une idée?
Avatar de l’utilisateur
Persephone
 
Messages: 1190
Inscription: 18 Sep 2008 11:14

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 16 Fév 2009 20:41

non mais je dirais avant tout le pic et ensuite le total
Avatar de l’utilisateur
Nutrimuscle-Conseils
Forum Admin
 
Messages: 54033
Inscription: 11 Sep 2008 19:11

Messagepar Persephone » 16 Fév 2009 20:43

Ok.
Avatar de l’utilisateur
Persephone
 
Messages: 1190
Inscription: 18 Sep 2008 11:14

Messagepar fat » 17 Fév 2009 00:31

Merci eric. Ce serait bien de poster aussi le lien en plus du texte car il semble qu'il y'ai une photo du résultat de l'experience en plus qu'on ne voit pas sur ton texte
Avatar de l’utilisateur
fat
 
Messages: 215
Inscription: 8 Fév 2009 13:55
Localisation: Lyon

Messagepar Plasma » 17 Fév 2009 15:10

Certains auteurs considèrent qu'un entraînement en TC favoriserait l'hypertrophie des "fibres rouges" alors qu'un entraînement en "groupe de simples" (donc avec relâchement de la tension entre chaque rep) favoriserait l'hypertrophie des blanches.

Des avis ?
Avatar de l’utilisateur
Plasma
 
Messages: 360
Inscription: 22 Déc 2008 11:46

Messagepar christophe bonnefont » 18 Fév 2009 14:42

Free a écrit:Et qu'à part Christophe, tout le monde comprend la langue de Shakespeare :wink:

Merci Free... :lol:
Avatar de l’utilisateur
christophe bonnefont
 
Messages: 900
Inscription: 25 Oct 2008 16:20
Localisation: monaco

Messagepar Free » 18 Fév 2009 15:47

Au plaisir :wink: si tu as besoin de cours d'ailleurs, n'hesite pas !!!

NB: T'as raté un super post que j'ai fais de toi sur Jon Delarosa :lol:
Avatar de l’utilisateur
Free
 
Messages: 761
Inscription: 17 Oct 2008 22:53


Retourner vers Actualités, vidéos, études scientifiques

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 24 invités