Nutrimuscle Forum : Mobile & Tablette

Contre la grippe : le sexe mais au moins 2 fois la semaine

Actualités sport, fitness & musculation, vidéos des pros, études scientifiques. Discutez avec la communauté Nutrimuscle et partagez votre expérience...

Modérateurs: Nutrimuscle-Conseils, Nutrimuscle-Diététique

Contre la grippe : le sexe mais au moins 2 fois la semaine

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 18 Sep 2009 11:48

Sex Twice A Week: Reduces Flu Risk, Heart Disease, Depression

Sure sex is enjoyable, but would you believe it's good for you, too? There are some surprising health benefits to sex that can not only put a spring in your step but help you to achieve better health overall. Understanding just how sex is good for you and what it can offer to your bigger picture of health can be quite enlightening. So if you needed a reason for sex before, now you can find several that can prove just how sex is good for you and what it can do to make you feel better and even look better.

Health Benefits Of Sex You Never Knew

1. It Can Boost Your Immune System. There are studies that show having sex at least once to twice a week releases certain antibodies within the body that help to boost the immune system. This results in less colds and viruses and ultimately creates a better picture of health. So it goes to show that regular sex can boost the immune system and leave an individual less likely to catch the common cold or flu.

2. Sex Burns Calories. Though many recognize that sex is a physical activity in nature, they may not realize that it is legitimately an activity that burns some major calories. This means that you can enjoy sex on a regular basis and look at it as an excellent and enjoyable way of burning excess calories. Who would have thought that something enjoyable could help you keep up with your fitness regimen?

3. It Reduces the Likelihood of Depression. Studies show that those individuals who engage in regular sex are far less likely to suffer from depression. This is due in large part to the fact that certain hormones and endorphins are released during sex that can leave a person feeling happier. So the more frequently one engages in sex, the happier they are overall, and the less likely they are to feel any sort of depression in the long run.

4. It Can Help with Pain Relief. Along the same lines as a reduction in depression is the fact that sex can act as a sort of pain relief. As endorphins and certain hormones are released throughout the body, they go to work on relieving any pain felt within the body. So if you are suffering from a headache, sore throat, or any sort of minor pain, sex can go after the pain and help to relieve it. No more excuses of having a headache apply here!

5. Reduces Your Risk of Heart Disease. Your risk of heart disease or even stroke goes down dramatically when you engage in regular sex, at least twice a week that is. The body responds well to this physical activity and therefore your chances of developing heart disease later in life go down dramatically.
Avatar de l’utilisateur
Nutrimuscle-Conseils
Forum Admin
 
Messages: 53845
Inscription: 11 Sep 2008 19:11

Messagepar Free » 18 Sep 2009 11:54

Mais alors pas avant la séance :D (et après, vous n'en n'aurez plus envie de toute façon !)
Avatar de l’utilisateur
Free
 
Messages: 761
Inscription: 17 Oct 2008 22:53

Messagepar gwendal » 18 Sep 2009 11:57

peut etre aucun rapport mais apres ma sceance j'ai une grave envie :oops: et ca m'aide a dormir ( meme retirer le contexte de la fatigue du sport de la journée ) :lol: :shock:
gwendal
 
Messages: 157
Inscription: 28 Oct 2008 16:50
Localisation: en france

Messagepar olympique2005 » 18 Sep 2009 18:49

c'est la preuve qu'il te reste de l'énergie pour le training, augmente l'intensité de ton entrainement :D
olympique2005
 
Messages: 249
Inscription: 10 Déc 2008 18:48

Messagepar chibani34 » 18 Sep 2009 19:08

meme vidé j ai toujour de l energie pour ca :D
Avatar de l’utilisateur
chibani34
 
Messages: 2476
Inscription: 30 Avr 2009 13:00
Localisation: agde34300

Messagepar Plasma » 19 Sep 2009 20:19

Nutrimuscle-Conseil a écrit:Sex Twice A Week: Reduces Flu Risk, Heart Disease, Depression

Source ?
Avatar de l’utilisateur
Plasma
 
Messages: 360
Inscription: 22 Déc 2008 11:46

Messagepar Mitch » 19 Sep 2009 22:30

Plasma qui fornique comme un lapin attend pourtant toujours les effets promis :lol:
Mitch
 
Messages: 497
Inscription: 5 Déc 2008 13:09

Messagepar Administrateur » 20 Sep 2009 04:25

:D
Avatar de l’utilisateur
Administrateur
Site Admin
 
Messages: 8405
Inscription: 11 Sep 2008 15:55
Localisation: Aubange

Messagepar olympique2005 » 22 Sep 2009 13:31

pour ma part je n'ai jamais réussi à faire l'amour après une séance de cuisses avec notamment du squat qui m'a toujours mis à plat

heureusement que je bosse pas les cuisses tous les jours, ça serait le meilleur moyen d'être cocu :lol:
olympique2005
 
Messages: 249
Inscription: 10 Déc 2008 18:48


Retourner vers Actualités, vidéos, études scientifiques

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 10 invités