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Le hip thrust, plus efficace que le squat?

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Le hip thrust, plus efficace que le squat?

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 9 Jan 2020 10:06

In-Season Hip Thrust vs. Back Squat Training in Female High School Soccer Players
Nicole A. Millar International Journal of Exercise Science 13(4): 49-61, 2020.

The barbell back squat provides a highly effective training stimulus to improve lower body strength, speed, and power, which are considered key components of athletic performance in many sports. The barbell hip thrust exercise utilizes similar musculature, and is popular among practitioners, but has received far less scientific examination. The purpose of this study was to evaluate the effects of an in-season resistance training program with hip thrusts or back squats on physical performance in adolescent female soccer players.

Fourteen players completed identical whole-body resistance training twice per week for 6 weeks, except one group used the barbell hip thrust (HT) (n = 6) and the other the back squat (SQ) (n = 8).

Improvements were observed for both groups in hip thrust 3RM (HT = 34.0%, SQ = 23.8%), back squat 3RM (HT = 34.6%, SQ = 31.0%), vertical jump (HT = 5.4%, SQ = 4.9%), broad jump (HT = 10.5%, SQ = 8.1%), ball kicking distance (HT = 13.2%, SQ = 8.1%), and pro-agility (HT = -1.5%, SQ = -1.5%; faster), but not 36.6-m dash (HT = 2.9%, SQ = 1.9%; slower) with no significant between-group differences.

These data indicate that both the hip thrust and the squat provide an effective stimulus to improve these sport-specific performance measures. Practitioners should consider these findings in combination with other factors (equipment availability, ability to coach the movement, training goals, injuries, etc.) when selecting exercises.
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Re: Le hip thrust, plus efficace que le squat?

Messagepar Nutrimuscle-Diététique » 9 Jan 2020 16:55

Hip-Thrust vs formation de back squat chez les joueuses de football du secondaire
Nicole A. Millar International Journal of Exercise Science 13 (4): 49-61, 2020.

Le back squat des haltères fournit un stimulus d'entraînement très efficace pour améliorer la force, la vitesse et la puissance du corps, qui sont considérés comme des éléments clés de la performance athlétique dans de nombreux sports. L'exercice de hip thrust avec haltères utilise une musculature similaire et est populaire parmi les praticiens, mais a reçu beaucoup moins d'examen scientifique. Le but de cette étude était d'évaluer les effets d'un programme d'entraînement de résistance en saison avec des hip thrust ou des back squats sur la performance physique des adolescentes.

Quatorze joueurs ont suivi un entraînement de résistance du corps entier identique deux fois par semaine pendant 6 semaines, sauf qu'un groupe a utilisé la hip thrust avec une barre (HT) (n = 6) et l'autre le squat arrière (SQ) (n = 8).

Des améliorations ont été observées pour les deux groupes dans le hip thrust 3RM (HT = 34,0%, SQ = 23,8%), le back squat 3RM (HT = 34,6%, SQ = 31,0%), le saut vertical (HT = 5,4%, SQ = 4,9%) , saut en largeur (HT = 10,5%, SQ = 8,1%), distance de coup de pied de balle (HT = 13,2%, SQ = 8,1%) et pro-agilité (HT = -1,5%, SQ = -1,5%; plus rapide), mais pas un tiret de 36,6 m (HT = 2,9%, SQ = 1,9%; plus lent) sans différence significative entre les groupes.

Ces données indiquent que le hip thrust et le back squat fournissent un stimulus efficace pour améliorer ces mesures de performance spécifiques au sport. Les praticiens doivent tenir compte de ces résultats en combinaison avec d'autres facteurs (disponibilité de l'équipement, capacité à entraîner le mouvement, objectifs d'entraînement, blessures, etc.) lors de la sélection des exercices.
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Re: Le hip thrust, plus efficace que le squat?

Messagepar Nyto » 9 Jan 2020 18:05

Hip-trust avec haltères ??! Jamais vu!
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Re: Le hip thrust, plus efficace que le squat?

Messagepar Nutrimuscle-Conseils » 9 Jan 2020 20:15

c'est avec une barre
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